miercuri, 4 iunie 2008

Ucisi cu injectii cu apa si otet

Ma cutremura, mai ales cand ma gandesc ca se petrece in judetul meu natal, Hunedoara. Mi-ar placea sa le infig o siringa drept in inima. Sa horcaie si ei in chinuri.

Cainii vagabonzi - adevarate focare de infectii - au devenit o problema reala pentru localitatile Vaii Jiului. Despre agresivitatea lor, cotidianul nostru a relatat de nenumarate ori. Autoritatile locale trebuie sa respecte stupida legislatie in vigoare. Astfel, cetatenii Vaii traiesc sub o veritabila teroare canina. Parca jucam intr-un spectacol cinic: cainii nu pot fi starpiti, dar copiii pot fi muscati de haitele hamesite din fiecare oras al Vaii. Gheorghe Ile, primarul Vulcanului, a vrut sa faca ceva, pentru a diminua numarul de caini vagabonzi. Ce a iesit? Sute de maidanezi au fost ucisi cu o cruzime de nedescris, apoi incarcati in masinile societatii de gospodarie Almaserv si ingropati la groapa de gunoi a municipiului Vulcan. (GVJ)

Anamaria NEDELCOFF
nedelcoff@gvj.ro

Desi uciderea cainilor fara stapan este ilegala, fenomenul s-a repetat luna de luna, ba chiar saptamana de saptamana, sub ochii nepasatori ai autoritatilor locale vulcanene. Autoritati locale care au ordonat uciderea sufletelor, a caror vina a fost ca erau ai nimanui.
Alina Carstoiu, consilier local, a explicat care era procedura de “curatare” a maidanezilor, precizand ca nu a putut face nimic, intrucat nu avea o functie publica pana acum.
„Cainii erau omorati si venea un tractor cu numarul PMV 03, care-i ii aducea la groapa de gunoi. Apoi erau imediat ingropati de un buldozer aflat la groapa de gunoi. Anul trecut, in august, a fost un mare scandal ca i-au omorat si i-au aruncat direct pe gunoi. Erau vreo 30-40 de caini in descompunere, la groapa. De atunci, sapa gropi si-i astupa sa nu se mai vada. Vin cu cainii omorati la ora sase, fac groapa, ii arunca si apoi niveleaza. Ei au un contract cu Protan, dar este lovit de confidentialitate. Este bine de vazut cati caini au fost predati la Protan. Autoritatile competente ar trebui sa verifice”, a declarat consilierul.
De altfel, ieri de dimineata, localnicii care cautau fier vechi la groapa de gunoi, ne-au declarat ca ultimul transport a fost in urma cu aproape o luna, cand au fost adusi aproape 40 de caini. “Acestia erau calzi inca in momentul in care i-au adus. Mi-a parut tare rau de ei, dar nu am avut ce sa fac, fiindca erau deja morti. I-au ingropat la un metru sub gunoaie, ca sa nu se vada”, a declarat unul dintre cei care se aflau acolo.
Un fost hingher, care a dorit sa-si ascunda identitatea, a declarat: “Eu am plecat de acolo tocmai de asta, ca omorau caini. Eu nu am avut inima colegilor mei, fiindca nu ii puteam omori pe bietii caini, ca mie imi plac. Ii luau la gramada si o femeie, despre care mi s-a spus ca este veterinar, le facea injectii cu apa cu otet in inima. Bietii caini se zvarcoleau urland, dupa care mureau, erau urcati in masini si dusi la groapa de gunoi. Iar acolo veneau cu excavatorul si ii astupau. Sunt vreo doi ani de cand se tot intampla asta si nimeni nu face nimic. Si nici nu SE recunoaste, ca le e frica sa nu ramana fara loc de munca”.
Referitor la acest aspect, a avut un cuvant de spus si fostul director al Almaserv, Nicolae Petroi. „Nu stiu exact cine, ce a facut cainilor, ca nu am fost dupa hingheri prin oras. Cert este ca timp de patru ani, domnul Ile imi telefona zilnic ca nu il intereseaza ce se intampla, ca toti cainii trebuie sa dispara. Mi-a spus si sa ii omoram, daca trebuie, dar numai sa scapam de ei. Ce au facut hingherii acum nu stiu”, a declarat Nicolae Petroi.
La randul sau, Gheorghe Ile, primarul municipiului Vulcan, neaga acuzatiile ce i se aduc si spune ca el nu stia nimic despre soarta maidanezilor si ca tot ce se intampla tine de campania electorala. „Nu discutati cu mine problema asta. Aceasta activitate este licitata de Almaserv. Primaria are contract cu cei de la Codlea pentru caini, dar amanunte nu pot sa dau ca nu e problema primarului. Nu este problema primarului cum si ce se face cu ei, v-am spus ca exista un contract si este treaba lor. Cred ca am spus destul de clar. Eu nu va pot ordona sa beti vitriol. Eu atat am avut de discutat si am incheiat”, a declarat primarul Ile.

Articol aparut in Gazeta Vaii Jiului

0 comentarii:

Comentarii

Design by Dzelque Blogger Templates 2007-2008